Raes velt oordeel over Tielemans: Hij kan al mee bij Barcelona of Real Madrid

Raes velt oordeel over Tielemans: "Hij kan al mee bij Barcelona of Real Madrid"

donderdag 20 april 2017 om 18:54

Youri Tielemans lijkt aan zijn laatste maanden bezig bij Anderlecht. De middenvelder acht zich klaar voor een stap hogerop. Wordt het een Europese topclub? Of toch een tussenstap? Frank Raes velt zijn oordeel.

--> DE STUNT! Anderlecht doet het tegen Man Utd: 21(!) keer je inzet!

"Ik denk wel dat hij al meekan bij Manchester United. Ook bij Barcelona of Real Madrid. Hij kan voetballen en doet de gewone dingen erg goed", zegt de commentator aan Sporza. "Maar hij mist nog een aantal dingen voor de echte top. Als hij naar een topteam gaat, zal hij dan ook vaak op de bank zitten. Hij is jong en moet nog veel leren."

Raes adviseert hem om goed na te denken over zijn toekomst. "Een tussenstap, zoals Monaco, zou daarom niet slecht zijn. Hij kan intrinsiek overal mee. Hij is fysiek sterk, hij zet zijn lijf goed, leest het spel goed en heeft een uitstekende traptechniek. Maar de laatste stap die hij nog moet zetten, explosiever worden, wordt de moeilijkste", klinkt het.

Poll

Is Tielemans klaar voor een absolute topclub?

(112 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 19:23
Hij is weer eens aan het Raeskallen.

Hoezo is Monaco geen topclub momenteel? Spelen allesinds al beter voetbal dan bv. Man U..
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 19:29]
Vind ik leuk
dakcota +1421
vrijdag 21 april 2017 om 09:43
Monaco heeft geen spelers zoals MAN U, Mbappe is een wereldspeler maar die zal volgend jaar wel weg zijn. Raes zegt tegenwoordig vreemde dingen, maar hier heeft hij 100000% gelijk
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:32
Dat vind ik best goed meevallen als je de kernen met elkaar vergelijkt.
Op Rashford, De Gea, Mkhitaryan na. Verder speelt Ibra ondertussen weer zoals we hem kennen, maar dat doet Falcao voor Monaco ook.
Voor de rest heb je vooral veel vedettennamen die qua niveau overeenkomen met de spelers van Monaco (Pogba moet het nog allemaal bewijzen daar ondanks zijn prijskaartje, Rooney is niet meer wat hij geweest is, Carrick, Mata, Martial).

Bovendien is voetbal nog altijd een teamsport en op dit moment zit dat Monaco beter in elkaar als team dan Man U.

Pas op, ik ben het ook eens over wat Tielemans betreft maar in deze kan Man U als een evengrote tussenstap gezien worden dan Monaco. Barca en Real is een andere zaak. Dat zijn absolute topclubs die praktisch elk jaar in alle competities waar ze aan deelnemen aan de top staan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 11:33]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 17:28
Lord Wenger. Het verschil is dat Mourinho niet vaak met jongeren speelt EN dat hij een grotere zak geld krijgt voor versterkingen. Dus die namen die je noemt daar komen nieuwe voor. En man united laat het geld rollen.

Bij Monaco verdwijnt volgend jaar de halve ploeg. Zeker dat middenveld. Monaco gaat geen wereldtoppers halen maar wereldtoppers in wording.
Monaco met Man United vergelijken gaat echt niet op.
Persoonlijk zou ik hem aanraden om goed na te denken. Gaat hij niet veel spelen dan komt zijn wk in gedrang. Een extra jaar Anderlecht kon goed zijn (indien champions league) of (en dat zou ik een goede keuze vonden) die keita gaan vervangen bij RB LEIPZIG.
Rijke ploeg die hem wel zou kunnen gebruiken. Ze spelen fris en aanvallend voetbal, het bestuur weet waar het mee bezig is en vooral een trainer die veel kansen geeft aan jonge spelers. (Ook mits ze champions league spelen)
En Anderlecht kan zijn 25 miljoen wel krijgen van hen maar alsjeblieft zet er een procent in bij doorverkoop...
Mochten die beide ploegen nu geen champions league spelen dan zou ik mij richten op de subtoppers in Engeland. (Meer topwedstrijden)
Bij Everton gaat Barkley en Lukaku vertrekken. Een aantal mannen op dat middenveld begint ook op leeftijd te geraken. Daar is plaats, fans hebben goede ervaringen met een Belg, met Koeman heb je een trainer die everton een stap hogerop wil brengen en wil gaan jagen op de champions league plaatsen EN ze spelen elk seizoen echte topwedstrijden.

Op mijn PlayStation speelt hij bij Arsenal en dat zou misschien ook geen slechte keuze zijn
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 17:09
Volledig akkoord dakcota.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Raes velt oordeel over Tielemans: "Hij kan al mee bij Barcelona of Real Madrid"