De Wever in de aanval tegen Antwerpse relschoppers: Potje breken, potje betalen

De Wever in de aanval tegen Antwerpse relschoppers: "Potje breken, potje betalen"

donderdag 16 februari 2017 om 10:52

Een vijftigtal supporters van Antwerp moeten vrezen voor een straf. Na de wedstrijd tegen Eupen van vorig seizoen gingen enkele hooligans over de schreef met geweld buiten het Bosuilstadion. Het Antwerpse parket zal de betrokken personen nu ook dagvaarden.

Na de verloren titelmatch tegen Eupen van 30 april 2016 kookte het potje over bij enkele fans. Zij begonnen keet te schoppen. De relschoppers zouden in en rond het Bosuilstadion heel wat vandalisme hebben gepleegd. Daarnaast raakten enkele politieagenten verwond. De schade zal nu door de relschoppers moeten betaald worden. "Potje breken is potje betalen", zegt Bart De Wever in Gazet Van Antwerpen.

De stad Antwerp gaat zich ook burgerlijke partij stellen. "De schuldigen zullen opdraaien voor de schade", voegt De Wever daar aan toe. "Met het grondige speurwerk en de snelle rechtsgang krijgen de relschoppers een sterk signaal: er moet respect zijn voor bewoners, politie en openbaar domein", klinkt het streng.

Poll

Ga je akkoord met de beslissing van De Wever en Antwerpen?

(395 stemmen)

Plaats een reactie

Garland +2132
donderdag 16 februari 2017 om 11:01
Misschien wat centjes aan Bracke vragen. Die doet het toch niet voor de poen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 15:25
Niet voor de poen, maar zijn vervroegd pensioen.
Vind ik leuk
Drekovic +2929
donderdag 16 februari 2017 om 12:47
Maak er een wet van voor heel België ,dus ook Wallonie en laat ze een werkstraf doen op de tijd dat hun favoriete club een wedstrijd speelt. Stadionverbod word toch weggelachen door die kereltjes.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 12:58
Je slaagt de spijker op zijn kop! Groot gelijk heb je!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 12:57
Is niet meer dan normaal, echte voetbal supporters met een hart voor hun club doen zo iets niet. Het zijn steeds een aantal procenten van zogezegde supporters dat onze club in een slecht daglicht plaatsen. Rotte appels moeten eruit! Nu de drugs nog aanpakken en t wordt fijn op den Bosuil voor jong en oud!!!
Vind ik leuk
Drekovic +2929
donderdag 16 februari 2017 om 13:03
Jij bent een Antwerpsupporter die naast mij mag komen zitten voor de wedstrijd Beerschot-Wilrijk tegen Antwerp volgend jaar en na de wedstrijd nog een pint gaan drinken (Ik hoop voor DIE Antwerpsupporters dat er alsnog een promotie naar de grote jongens inzit)
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 14:05
Ik wist en was er zeker van dat er ook veel, "zoals jij" goede Beerschot Wilrijk supporters zijn!
Btw....promotie vergeet ik al, ben realist. Dus we zien elkar al zeker 4 keer volgend seizoen! Grtjs Mark
Vind ik leuk
Drekovic +2929
donderdag 16 februari 2017 om 18:29
Als ze allemaal waren zoals wij en dan nog enkele goede refs dan zaten de stadions terug vol
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Wever in de aanval tegen Antwerpse relschoppers: "Potje breken, potje betalen"