Verhaeghe komt goed weg na felle ruzie: Definitief vrijgesproken

Verhaeghe komt goed weg na felle ruzie: "Definitief vrijgesproken"

donderdag 16 februari 2017 om 10:15

Bart Verhaeghe werd in oktober van afgelopen jaar vrijgesproken voor de beruchte zaak met de steward. Hij zou een vrouwelijke steward van Sporting Lokeren aangevallen hebben en werd daar ook voor veroordeeld tot een stadionverbod, maar in beroep kreeg hij gelijk.

Topjurist Jan Nolf heeft een gastcollege gegeven aan de UGent. Daarin kwam de zaak rond Bart Verhaeghe aan bod. “De strengste politierechter van Vlaanderen sprak hem vrij. De verzuchting van de wetgever om 'vlugge, efficiënte en daadkrachtige' bestraffing te benaarstigen middels een parallel administratief sanctierecht, in casu een broze juridische constructie is waarbij de elementaire rechten van de verdediging en het vermoeden van onschuld flagrant werden geschonden”, citeerde Nolf uit het vonnis van de politierechtbank.

Met andere woorden: de procedure moest zo snel gaan dat de zaak onvoldoende is onderzocht. De verdediging van Verhaeghe had in beroep geen moeite om alle gebreken van het onderzoek bloot te leggen. Nolf geeft ook prijs dat Verhaeghe niet hoeft te vrezen voor een nieuwe zaak bij het Hof Van Cassatie. "De vrijspraak is definitief, want tegen dat vonnis is de voetbalcel niet in cassatie gaan. U ziet, de Gaswetgeving blijft problematisch", wordt hij geciteerd door Het Nieuwsblad.

Plaats een reactie

Garland +2523
donderdag 16 februari 2017 om 10:29
Gaswetgeving? Vriendjespolitiek, ja.

Gerechtigheid is niet geschied.
Vind ik leuk
oesje +386
donderdag 16 februari 2017 om 11:54
wat had je anders verwacht geld en goede advokaat kunnen betalen en die man dnkt zich alles de kunnen permitteren
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 12:45
Schande !!! Maar ja , Bart Verhaeghe denkt dat hij alles mag doen. Als het een gewone supporter had geweest, dan had deze zeker een stadion verbod aan zijn been .
Bartje denkt dat hij de man is, zie maar naar de Belgische ploeg . Ze gaan inbinden of ze kunnen het vergeten .
Weg met Bart Verhaeghe !!!
Vind ik leuk
Drekovic +3373
donderdag 16 februari 2017 om 12:53
Elke overtreding van eender welke hooligan kan men nu ook aanvechten met dit president (volgens mij zijn er TV beelden van)
Ook een duidelijk signaal van een bondsbestuurder naar de hooligans :als men geld heeft kan men ermee weg komen en een voorbeeld van hoe onze rechters omkoopbaar zijn
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 13:10
het gepleegde onderzoek in deze zaak gebeurde met voorbedachte rade op een dergelijke manier om hem schuldig te doen zijn afgezien van wat er zich werkelijk heeft afgespeeld

men heeft bij het eigenlijke onderzoek van de feiten niemand van derden verhoord die zich ook maar in de buurt van de feiten bevond, nee ze hebben enkel personen (derden) verhoord die zich op een dergelijke afstand bevonden dat het hen onmogelijk was te zien wat zich daar heeft afgespeeld en niet zomaar lukraak derden maar derden van wie ze zeker wisten dat ze zouden getuigen tegen Verhaeghe (no matter what)

wegens voorgaande reden kon men enkel zeer rechtmatig de volledige vrijspraak uitspreken en ligt dit vonnis geenszins aan Verhaeghe maar wel aan diegenen die hem koste wat het kost wouden pakken

zij hebben verloren, ze hadden het maar slimmer moeten aanpakken

al dit voorgaande impliceert niet dat Verhaeghe geheel onschuldig is, dat heb ik ook nergens gezegd maar wel dat hij wegens voorgaande niet schuldig kan bevonden worden, er is een wezenlijk verschil daar tussen

maar een onderzoek of straf tov het voeren van dergelijk soort onderzoek of leugenachtige verklaringen bij de verhoren, zal wel niet gebeuren
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 13:43
laffe mannen die vrouwen aanvallen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 13:44
aleen laffe mannen doen die bij vrouwen
Vind ik leuk