Photo News

‘Antwerp dichtbij komst van talentvolle Japanse aanvaller (18)’
Royal Antwerp FC is dicht bij een nieuwe aanwinst voor het aankomende seizoen. De Japanse aanvaller Koki Ando staat op het punt om de overstap te maken naar The Great Old, weet Het Nieuwsblad. Bij Antwerp zouden ze al langere tijd aan de deal werken.
Ando is een Japanse vleugelaanvaller die momenteel onder contract staat bij Mito HollyHock. In het huidige seizoen kwam Ando als 18-jarige acht keer in actie voor Mito HollyHock, dat uitkomt op het hoogste niveau van Japan. Ando kwam acht keer als invaller binnen de lijnen en was in deze wedstrijd tweemaal trefzeker.
Mocht Antwerp Ando definitief gaan overnemen van de Japanse club, zal er wel een transfersom betaald moeten worden. De vleugelaanvaller heeft bij Mito HollyHock namelijk nog een doorlopend contract tot de zomer van 2029. Mocht Ando de overstap maken naar Antwerp is hij niet de enige Japanner binnen de selectie. Ook Yuto Tsunashima en Taishi Brandon Nozawa staan nog onder contract in Antwerpen.
Voor Antwerp wacht er een drukke transferperiode. Grote namen als Vincent Janssen en Gyrano Kerk zullen de club transfervrij verlaten. Inmiddels is Antwerp al actief op de transfermarkt. Zo wordt er momenteel gewerkt aan de komst van de Ecuadoraanse spits Snayder Porozo.




