Photo News

Belangrijke weken voor Vanzeir en Gerkens: 'Cercle Brugge stuurt duo terug naar KAA Gent'
Cercle Brugge heeft een belangrijke beslissing genomen over twee ervaren krachten uit de voorbije maanden. Volgens Het Laatste Nieuws zullen Dante Vanzeir en Pieter Gerkens voorlopig terugkeren naar AA Gent, omdat de Vereniging hun aankoopopties niet licht.
Beide spelers werden gehuurd van de Buffalo's en maakten een degelijke indruk in het Jan Breydelstadion. Vooral Gerkens was een vaste waarde op het middenveld. De voormalige speler van KRC Genk, RSC Anderlecht, Royal Antwerp FC en STVV was goed voor zes doelpunten en één assist en speelde zich daarmee nadrukkelijk in de kijker.
Toch vindt Cercle de afgesproken transfersommen momenteel te hoog. Toch is het niet uitgesloten dat Gerkens toch definitief wordt overgenomen. Vooral in het dossier van Gerkens zou de Brugse club later opnieuw kunnen aankloppen om te onderhandelen over een lagere prijs. De middenvelder heeft bij AA Gent nog slechts een contract tot medio 2027 en lijkt daar geen toekomst meer te hebben.
Ook Vanzeir keert voorlopig terug naar Gent. De aanvaller verzamelde twee doelpunten en vier assists in iets meer dan achthonderd speelminuten, maar zijn stevige salaris vormt een struikelblok voor Cercle. Ondertussen keren ook Oluwaseun Adewumi en Oumar Diakité terug naar respectievelijk Burnley en Stade Reims, waardoor Cercle voor een drukke transferzomer staat.




