
Benteke sluit terugkeer bij Rode Duivels niet uit: “Zolang ik speel, blijf ik beschikbaar”
Christian Benteke is al geruime tijd uit beeld verdwenen bij de Rode Duivels, maar zelf beschouwt hij zijn internationale carrière nog niet als afgesloten. De ervaren aanvaller maakt duidelijk dat een terugkeer voor hem nog steeds bespreekbaar is, al koestert hij geen overdreven verwachtingen.
In een gesprek met La Dernière Heure benadrukt Benteke dat hij nooit bewust afscheid heeft genomen van de nationale ploeg. “Ik zei altijd tegen mezelf: zolang ik speel, blijf ik beschikbaar”, legt hij uit. “De situatie van Axel Witsel toont dat de deur soms opnieuw kan opengaan.”
Toch beseft Benteke dat een nieuwe oproep verre van vanzelfsprekend is. De spits van Al-Wahda volgt de selecties van Rudi Garcia dan ook met een nuchtere blik. “Ze mogen mij altijd bellen, maar ik ben niet gek”, aldus Benteke. “Ik zit niet meer te wachten op de bekendmaking van een selectie in de hoop dat mijn naam erbij staat. Ik probeer daar realistisch in te zijn.”
Trots én één grote spijt
Ondanks zijn afwezigheid kijkt de voormalige Rode Duivel met veel voldoening terug op zijn jaren bij België. “Ik ben vooral trots dat ik mijn land heb mogen vertegenwoordigen tussen misschien wel de beste generatie spelers die België ooit heeft gehad”, klinkt het.
Toch blijft er één gemiste kans door zijn hoofd spoken. “Mijn enige echte spijt is het WK van 2014”, geeft Benteke toe. “Ik was op dat moment eerste keuze en speelde misschien wel het beste voetbal uit mijn carrière. Door die achillespeesblessure heb ik dat toernooi moeten missen. Ik had graag geweten hoe dat verhaal zou zijn afgelopen.”




