Photo News

Hasi haalt stevig uit naar Anderlecht: "Ik wist niet meer wie wat besliste"
RSC Anderlecht beleefde een teleurstellend seizoen en slaagde er opnieuw niet in om een prijs te pakken. Ook niet onder Besnik Hasi, die uiteindelijk werd ontslagen bij de club. Hij moest naar eigen zeggen echter onder bijzonder moeilijke omstandigheden werken bij paars-wit.
Volgens Hasi ligt het probleem dieper dan de resultaten op het veld. De voormalige coach ziet een club die volgens hem de winnaarsmentaliteit van vroeger is kwijtgeraakt. “Vandaag zie je heel weinig de cultuur van winnen en dat ook elke dag willen brengen. Een norm is nu: oké, we hebben verloren. Goed. Dat is vandaag de norm in Anderlecht. Die mentaliteit moet veranderen", klinkt het bij DAZN.
Daarnaast wijst Hasi ook naar de voortdurende veranderingen binnen de clubstructuur. Volgens hem zorgden de vele verschuivingen in het beleid voor verwarring en een gebrek aan stabiliteit. "Maar mijn vraag is: hoe ga je zoiets creëren als elke zes maanden of elk jaar alles verandert en nieuwe mensen zet? Dat zorgt voor onstabiliteit. De ene keer ben je jeugdcoordinator, dan sportief directeur… Uiteindelijk wist ik niet meer wie wat besliste", aldus Hasi.
Met die uitspraken legt de trainer de vinger op een wonde die al langer zichtbaar is bij Anderlecht. Volgens Hasi moet de club niet alleen op sportief vlak vooruitgang boeken, maar vooral opnieuw zorgen voor duidelijke structuren, leiderschap en een cultuur waarin verliezen niet als normaal wordt beschouwd.




