
'Barça dendert door op transfermarkt: 'Na Gordon tijd voor Bernardo Silva'
Bernardo Silva is hard op weg naar FC Barcelona. De Portugese spelmaker komt transfervrij over van Manchester City en tekent naar verwachting spoedig een tweejarig contract in het Camp Nou. Met dat nieuws pakt Diario AS maandag uit.
Silva moet na Anthony Gordon de tweede belangrijke zomeraanwinst worden van de Catalanen. Bovendien probeert Barça nog om Julián Álvarez los te weken bij Atlético Madrid, al zijn Los Rojiblancos daar niet van gediend en is het de vraag of een bod van honderd miljoen euro genoeg zal zijn. Bij Silva heeft Barça dus wel beet, aldus AS.
De 31-jarige middenvelder nam onlangs afscheid van Manchester City na negen zeer succesvolle jaren. Hij genoot interesse van meerdere clubs, maar zette zelf al snel zijn zinnen op een overstap naar Barça. In Camp Nou heerste aanvankelijk wat twijfel vanwege de overvloed aan middenvelders, maar voorzitter Joan Laporta en sportief directeur Deco beschouwen Silva toch als buitenkansje, die met zijn kwaliteit en ervaring waardevol kan zijn.
Inmiddels heeft ook Hansi Flick zijn goedkeuring gegeven om de deal af te ronden. De Duitse trainer hoopt onder meer dat Pedri vaker ontlast kan worden. Barcelona hoopt wel nog ruimte te maken in de selectie. Zo mag Marc Casadó vertrekken en wordt Roony Bardghji waarschijnlijk verhuurd, weet de sportkrant. De rechtsbuiten zou komend seizoen zomaar voor Ajax kunnen spelen, meldde ook Diario Sport al.
Volgens AS staat verder niets de komst van Silva nog in de weg. De Portugese international wil de transfer vóór het einde van de week officieel afronden. Hij zal een contract tot medio 2028 tekenen.




