Liverpool bevestigt vertrek Ibrahima Konaté

OFFICIEEL: Steunpilaar Konaté neemt transfervrij afscheid bij Liverpool

3Reacties

Liverpool bevestigt dat Ibrahima Konaté de club transfervrij gaat verlaten. Dat melden The Reds via de officiële kanalen. De Fransman speelde 183 wedstrijden in het shirt van Liverpool.

Eerder meldden verschillende Engelse media al dat het tot een breuk tussen Konaté en Liverpool zou komen en die geruchten heeft Liverpool nu bevestigd. 'Liverpool kan bevestigen dat Ibrahima Konaté de club zal verlaten na afloop van zijn contract deze zomer', valt te lezen op de clubwebsite van The Reds.

Konaté werd in de transferzomer van 2021 overgenomen van RB Leipzig voor veertig miljoen euro. Daarna speelde hij 183 wedstrijden en in die tijd won hij met Liverpool de Premier League, de FA Cup, twee keer de League Cup en één keer de Community Shield. Voor hij naar Duitsland vertrok, speelde Konaté in Frankrijk nog negen wedstrijden voor FC Sochaux.

Daarmee is het volgende vertrek bij Liverpool een feit. Eerder werd al bekend dat het tot een plotselinge breuk is gekomen met Arne Slot. Wel wensen The Reds de 27-jarige het allerbeste in de toekomst. 'Konaté vertrekt met onze dankbaarheid en waardering voor zijn bijdrage en iedereen binnen de club wenst hem het allerbeste voor de toekomst.'

In aflevering 42 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de nieuwe kampioen Club Brugge, de rellen in de Waalse derby en de promotie van Lommel. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.