Photo News

Photo News

De Bruyne stelt gerust en kijkt vooruit naar WK: "Onnozel om nu al ambities uit te roepen"

Praat mee!

De Rode Duivels tellen stilaan af naar het WK in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Ook Kevin De Bruyne kijkt uit naar het toernooi en gaf zaterdag, tijdens zijn eigen KDB Cup, een update over zijn fysieke toestand én de verwachtingen voor het wereldkampioenschap.

De middenvelder van Napoli maakte de voorbije maanden een blessureperiode door, maar benadrukt dat die problemen inmiddels volledig achter hem liggen. “Ik ben top”, vertelde De Bruyne aan Sporza. “Sinds mijn blessure ben ik heel goed teruggekomen en ik voel me ook heel goed. Ik heb de meeste wedstrijden bij Napoli gespeeld, dus voor mij is alles in orde.”

Waar velen de Rode Duivels nu al naar hun ambities vragen, houdt De Bruyne voorlopig de voetjes op de grond. De aanvoerder vindt het nog te vroeg om grote doelstellingen uit te spreken. “Ik vind het een beetje onnozel om nu al ambities uit te roepen voor het WK”, klonk het eerlijk. “We moeten eerst en vooral goed aan het toernooi beginnen. Als je die eerste wedstrijd wint, kan je groeien in zo'n tornooi.”

Volgens De Bruyne zal ook de loting in het verdere parcours een belangrijke rol spelen in wat mogelijk is voor België. “Het hangt natuurlijk ook af van tegen wie je uitkomt”, stelde hij. “Speel je tegen een minder sterke tegenstander of tegen een topland, dan veranderen de verwachtingen automatisch.”

Toch blijft de middenvelder positief richting het toernooi kijken. “We moeten ons rustig voorbereiden en proberen zo goed mogelijk aan het WK te beginnen. Dan komt het hopelijk allemaal goed.”

In aflevering 42 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de nieuwe kampioen Club Brugge, de rellen in de Waalse derby en de promotie van Lommel. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.