OFFICIEEL: Standard stelt Nsimba voor als nieuwe spits

OFFICIEEL: Standard stelt met Nsimba transfer voor die al lang in de pijplijn zat

8Reacties

Het was al even duidelijk dat Bruny Nsimba zijn loopbaan zou vervolgen als Rouche. Nu het seizoen definitief afgelopen is, heeft Standard Luik de transfer ook officieel aangekondigd. De aanvaller stapt over van FCV Dender EH.

Enkele maanden geleden klonk het al dat Bruny Nsimba op weg was naar Standard Luik. Nu is onze 26-jarige landgenoot met Angolese roots ook officieel voorgesteld bij de club. Nsimba heeft er een contract voor drie seizoenen ondertekend, tot medio 2029. Hij liep uit zijn overeenkomst bij Dender, waardoor Standard geen transfersom hoeft te betalen.

Hoewel Dender dit seizoen wegzakte uit de Jupiler Pro League, kon Nsimba zich geregeld in positieve zin laten opmerken. Het opleidingsproduct van Royal Antwerp FC pakte nu en dan uit met een klasseflits en liet ook negen doelpunten en vier assists noteren. Die bleken echter onvoldoende om zijn ploeg te behoeden voor degradatie, mede omdat hij in de beslissende weken van de reguliere competitie uitviel met een blessure.

Nsimba, die ook soms de aanvoerdersband mocht dragen, wordt in Luik herenigd met zijn ex-coach, Vince Euvrard. Beide heren werkten voordien samen bij Dender.

In aflevering 42 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de nieuwe kampioen Club Brugge, de rellen in de Waalse derby en de promotie van Lommel. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.