Photo News

Photo News

De Mil wil bouwen aan stabiel KAA Gent: "Ik wil hier op lange termijn werken"

4Reacties

Rik De Mil hoopt KAA Gent alsnog naar een Europees ticket te loodsen, maar kijkt tegelijk ook al verder dan dit seizoen. De coach benadrukt dat de Buffalo’s opnieuw nood hebben aan stabiliteit, zowel op als naast het veld.

In gesprek met het clubblad WigWam maakte De Mil duidelijk dat hij niet van plan is om snel weer te vertrekken. "Ik ben altijd iemand geweest die voor een project kiest", vertelde hij. "Bij Club Brugge heb ik tien jaar gewerkt en ook bij Charleroi heb ik in bijna twee jaar iets moois opgebouwd."

Diezelfde aanpak wil hij nu doortrekken bij AA Gent. "Ook hier wil ik graag op langere termijn werken", aldus De Mil. "Dit seizoen hebben we een eerste stap gezet, de komende jaren moeten de volgende stappen volgen, mét extra kwaliteit in de kern."

De trainer beseft ook dat de club opnieuw meer supporters naar de Planet Group Arena moet lokken. "Dat is in de eerste plaats onze verantwoordelijkheid", klinkt het. "Wij moeten zorgen voor beter voetbal en betere resultaten."

Tegelijk vraagt De Mil ook geduld van de fans. "Ik hoop dat supporters niet denken dat alles minder dan de titel een mislukking is", besloot hij. "We hebben een positieve spiraal nodig en ik geloof dat deze club stap voor stap opnieuw mooie tijden kan beleven."

In aflevering 42 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de nieuwe kampioen Club Brugge, de rellen in de Waalse derby en de promotie van Lommel. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.