Photo News

Janssen vertrekt, maar één Antwerp-fan zet hem voor altijd op zijn arm: "Iets dat niemand heeft"
Vincent Janssen mag dan wel afscheid nemen van Antwerp, bij de supporters blijft de Nederlander razend populair. Dat bewijst Antwerp-fan Wesley Roelen uit Oostmalle, die de spits nu zelfs op zijn arm liet vereeuwigen.
Na eerdere tattoos van clubicoon Toby Alderweireld, het Antwerp-logo en verschillende bekers, kreeg nu ook Janssen een plaats op zijn sleeve. Wesley koos daarbij bewust voor een iconisch moment: het doelpunt én de tong richting Union-doelman Anthony Moris na hun eerdere opstootje. “Het was een mooie revanche”, vertelt de supporter bij Het Nieuwsblad. “Dat moment moest vereeuwigd worden.”
Alsof dat nog niet genoeg was, liet Wesley de tattoo ook zien aan Janssen zelf tijdens een fandag van Antwerp. “Hij heeft hem zelfs gehandtekend”, klinkt het trots. Die handtekening werd uiteindelijk wel niet mee getatoeëerd.
Zaterdag speelt Janssen wellicht zijn laatste wedstrijd voor Antwerp. Voor veel supporters wordt dat duidelijk een emotioneel afscheid van één van de grote publiekslievelingen van de voorbije jaren. En al zeker voor Roelen. "En ik hoop ook nog een beetje dat ik zijn truitje van deze match nog in handen krijg, maar dat houdt hij misschien liever zelf", besluit hij.
In aflevering 41 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de demonstratie van Club Brugge tegen Union, een moeilijke week voor RSC Anderlecht en KRC Genk en de selectie van de Rode Duivels. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.




