Photo News

Vanaken en Mignolet doen duidelijke oproep aan Club-fans: "Bestorm het veld niet"
Hans Vanaken en Simon Mignolet hebben daags voor de kampioenenmatch van Club Brugge een duidelijke boodschap gestuurd naar de supporters. De twee clubiconen vragen met aandrang om zondag na de wedstrijd tegen KAA Gent het veld niet te bestormen.
Via de clubkanalen richtten Vanaken en Mignolet zich rechtstreeks tot de Brugse fans. “Beste supporters, donderdag hebben we het samen geflikt. De tweede ster is binnen”, klonk het trots.
Maar tegelijk volgde meteen ook een duidelijke oproep richting de supporters in Jan Breydel. “Om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen, willen we vragen om na het laatste fluitsignaal het veld niet te bestormen.”
Na de wedstrijd volgt immers niet alleen een ereronde, maar ook de officiële bekeruitreiking voor de twintigste landstitel van Club Brugge. “Geef ons de kans om eerst een ereronde te doen, zodat wij naar jullie kunnen komen in plaats van omgekeerd. Zo is er voldoende tijd om het podium op te bouwen en kunnen wij nadien de beker in ontvangst nemen.”
Voor Simon Mignolet wordt het bovendien een bijzonder emotionele avond. De doelman speelt zondag namelijk de allerlaatste wedstrijd uit zijn carrière. Daardoor wil Club Brugge de festiviteiten ook op gepaste wijze laten verlopen.
In aflevering 41 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de demonstratie van Club Brugge tegen Union, een moeilijke week voor RSC Anderlecht en KRC Genk en de selectie van de Rode Duivels. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.




