Photo News

'De Cat op weg naar de uitgang bij RSC Anderlecht, Rode Duivel lonkt naar Bundesliga'
Nathan De Cat is bezig aan zijn laatste weken/dagen als speler van RSC Anderlecht. Het toptalent van amper zeventien jaar oud geniet concrete belangstelling uit de Bundesliga en alles wijst erop dat Paars-Wit zich stilaan moet neerleggen bij een zomers vertrek. Borussia Dortmund, RB Leipzig en Bayer Leverkusen volgen zijn situatie van dichtbij.
De Cat en zijn entourage hebben de voorbije maanden al verschillende clubs bezocht in Duitsland om het sportieve project te bespreken, meldt Het Laatste Nieuws. Vooral Dortmund en Leipzig drukken stevig door. Anderlecht wacht voorlopig nog op een officieel bod, maar intern groeit het besef dat een transfer steeds realistischer wordt.
Na de overwinning tegen STVV werd bovendien duidelijk hoe zwaar de situatie op De Cat weegt. De middenvelder barstte zichtbaar in tranen uit in het Lotto Park en bleef nadien nog lange tijd alleen op het veld zitten. Binnen Anderlecht leeft sterk het gevoel dat het afscheid dichterbij komt.
Sportief én financieel staat Anderlecht nu voor een enorme beslissing. De Cat gaat zijn laatste contractjaar in en Paars-Wit beseft dat dit wellicht het moment is om te verkopen. Op Neerpede hopen ze naar verluidt op een transfersom van ongeveer 25 miljoen euro.
Toch is niet iedereen binnen de club overtuigd dat een vertrek nu al de beste keuze is. Nieuwe sportief directeur Antoine Sibierski gelooft dat De Cat zich ook bij Anderlecht nog verder kan ontwikkelen. Maar alles lijkt erop te wijzen dat de Bundesliga straks lonkt voor de Anderlecht-sterkhouder.
In aflevering 41 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de demonstratie van Club Brugge tegen Union, een moeilijke week voor RSC Anderlecht en KRC Genk en de selectie van de Rode Duivels. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.




