Photo News

Photo News

Yari Verschaeren neemt afscheid van Anderlecht: “Dit voelde als juiste beslissing”

1Reacties

RSC Anderlecht neemt na dit seizoen afscheid van Yari Verschaeren. De middenvelder verlengt zijn contract niet en trekt zo na zestien jaar de deur van Neerpede achter zich dicht. Via de clubkanalen richtte Verschaeren zich dinsdag emotioneel tot de supporters van paars-wit.

Verschaeren blikte in zijn afscheidsboodschap uitgebreid terug op zijn periode bij Anderlecht. “Ik heb hier de mooiste momenten van mijn leven meegemaakt”, vertelde hij. De middenvelder dacht daarbij ook terug aan zijn debuut voor de eerste ploeg. “Dat was iets waar ik als kind altijd van droomde. Uiteindelijk is die droom ook werkelijkheid geworden.”

Toch kwam er uiteindelijk het besef dat het tijd was voor een nieuwe stap in zijn carrière. “Op een bepaald moment kom je in een situatie waarin zowel de club als ik een beslissing moeten nemen”, klonk het. Volgens Verschaeren voelde een afscheid uiteindelijk als de juiste oplossing. “Ik denk dat dit voor beide partijen de beste beslissing is.”

Zestien jaar in paars-wit

Verschaeren maakte sinds 2010 deel uit van Anderlecht. Als jonge speler trok hij al op negenjarige leeftijd naar Neerpede. “Ik kwam uit de omgeving van Kruibeke en liet mijn ouders op jonge leeftijd achter om hier te komen”, vertelde hij. “Maar ik voelde me hier heel snel thuis.”

In zijn afscheid benadrukte Verschaeren vooral zijn sterke band met de club en de jeugdopleiding van Anderlecht. “Ik hoop dat mensen mij herinneren als iemand die echt voor Neerpede stond”, zei hij. “Dat ik een beetje het DNA van Anderlecht vertegenwoordigde en dat ik mensen gelukkig heb kunnen maken. Daar heb ik altijd alles voor gegeven.”

In aflevering 41 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de demonstratie van Club Brugge tegen Union, een moeilijke week voor RSC Anderlecht en KRC Genk en de selectie van de Rode Duivels. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.