
The Athletic: 'Inter Miami slaat toe met zomertransfer van Casemiro'
Casemiro gaat de Europese velden verlaten. Diverse media, waaronder transfergoeroe Fabrizio Romano en The Athletic, melden dat de 34-jarige controleur zijn loopbaan voortzet bij Inter Miami CF.
Eerder dit jaar maakte Casemiro bekend na dit seizoen transfervrij te vertrekken bij Manchester United, waar hij sinds 2022 onder contract staat. In maart kwamen voor het eerst geruchten naar buiten over een mogelijke stap naar de Verenigde Staten en deze woensdag is er nieuws. Casemiro en Inter Miami zijn nagenoeg akkoord over een samenwerking.
Momenteel worden de laatste plooien gladgestreken. Casemiro wil dolgraag naar Inter Miami en de bedoeling is dat de 84-voudig international van Brazilië, die naar het WK gaat, op korte termijn zijn handtekening gaat zetten. De middenvelder is voornemens het seizoen bij United goed af te sluiten en daarna naar Amerika te trekken. Komende zondag kan Casemiro voor het laatst in actie komen voor United, op bezoek bij Brighton & Hove Albion.
Dat Inter Miami en Casemiro met elkaar in gesprek zijn, is wel in strijd met de reglementen van de Major League Soccer. LA Galaxy heeft het zogeheten 'priority right' om als eerste met de Braziliaan om tafel te gaan. Galaxy en Casemiro hebben meerdere gesprekken gevoerd en het was niet de bedoeling dat Inter Miami tussen beiden kwam. De MLS heeft deze 'priority rights' bedacht om te voorkomen dat Amerikaanse clubs met elkaar gaan concurreren. Hoewel het niet chic is, lijkt het geen staartje te krijgen.
Bij Inter Miami wordt Casemiro ploeggenoot van onder meer Lionel Messi, met wie hij in Spanje talloze duels uitvocht. Sergio Reguilón, Rodrigo de Paul en Luis Suárez staan eveneens onder contract bij de club.
Casemiro speelde sinds 2013 in Europa. Vooral bij Real Madrid was hij uiterst succesvol. Met De Koninklijke won hij onder meer vijf keer de Champions League. Met United pakte Casemiro een FA Cup en een League Cup.




