Erling Haaland woedend om misgelopen titel met Manchester City

Haaland woedend om Arsenal-titel: "We moeten vuur in onze buik voelen"

Praat mee!

Erling Haaland baalt van de misgelopen Premier League-titel. Dat vertelt hij tegenover de officiële clubkanalen van Manchester City. De 25-jarige spits is erop gebrand om volgend seizoen wél kampioen te worden.

Voor het tweede jaar op rij loopt Haaland de titel mis met City. Sinds de zomer van 2022 zit de Noor bij City en hij heeft ook twee keer de Premier League wél gewonnen. "Uiteindelijk is elke wedstrijd in de Premier League moeilijk. We hebben ons best gedaan. Het was niet genoeg", aldus Haaland.

De Noorse spits is woedend na de misgelopen titel, zo maakt hij duidelijk. "De hele club moet dit nu als motivatie gebruiken. We moeten boos zijn, we moeten een vuur in onze buik voelen, want dit is niet goed genoeg", klinkt het.

De enige optie voor Haaland is de titel in 2027 winnen. Hij gaat er dan ook alles aan doen. "Het is nu alweer twee jaar geleden, het voelt als een eeuwigheid. We gaan er alles aan doen, iedereen die er volgend seizoen bij is, om de competitie te winnen." Aan de statistieken van Haaland lag het dit seizoen niet. In 35 competitiewedstrijden scoorde hij 27 keer en leverde hij acht assists.

In aflevering 41 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de demonstratie van Club Brugge tegen Union, een moeilijke week voor RSC Anderlecht en KRC Genk en de selectie van de Rode Duivels. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.