Photo News

OFFICIEEL: Einde van een tijdperk, Janssen neemt straks afscheid van Antwerp
Ook de laatste steunpilaar van 'Den Dubbel' zwaait straks af. De wegen van Royal Antwerp FC en Vincent Janssen zullen na dit seizoen definitief scheiden. Dat heeft sportief directeur Marc Overmars bevestigd.
Het nieuws hing al langer in de lucht, want het contract van Vincent Janssen op de Bosuil loopt deze zomer af. Antwerp wilde wel verder met de Nederlander, maar enkel als die flink zou inleveren. Daar dacht Janssen ook serieus over na. Uiteindelijk heeft hij toch besloten om niet op het voorstel in te gaan, zo laat Marc Overmars weten aan Gazet van Antwerpen.
Daarmee komt er een einde aan vier mooie jaren van Janssen bij Antwerp, waarin de club één van de succesvolste periode uit zijn geschiedenis beleefde. In 2023 pakte het zowel de titel als de beker, met de Nederlandse spits als één van de drijvende krachten. In totaal kwam Janssen 172 keer uit voor Antwerp, gekruid met 64 doelpunten. Met dat aantal staat hij tiende aller tijden in de topschutterslijst van Stamnummer Eén. Cisse Severeyns is de primus met 118.
Waar de toekomst van Janssen ligt, moet de komende weken blijken. Zowel vanuit de Verenigde Staten als vanuit het Midden-Oosten zou er interesse zijn. Zaterdag beëindigt Antwerp het seizoen met een thuispartij tegen KVC Westerlo. Daar zal Janssen ook een gepast afscheid krijgen.
In aflevering 41 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de demonstratie van Club Brugge tegen Union, een moeilijke week voor RSC Anderlecht en KRC Genk en de selectie van de Rode Duivels. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.





