Photo News

Photo News

Delorge komt terug boven water na gesprekken met De Mil: "Soms waren we het eens, soms niet"

4Reacties

Mathias Delorge kwam afgelopen weekend voor het eerst in maanden opnieuw in actie bij KAA Gent. De middenvelder moest lang wachten op zijn comeback maar was meteen van goudwaarde voor De Buffalo's, en stond daarna meteen in onze VP11. Hij kreeg voor het eerst opnieuw écht z'n kans van Rik De Mil, ééntje waar hij lang op moest wachten.

Terwijl Delorge al op 21 maart zijn terugkeer bij Jong KAA Gent kende, moest hij tot speeldag acht van de Champions Play-offs wachten om opnieuw bij het eerste elftal in actie te komen. Daarvoor bleef hij vier keer op de bank, terwijl hij ook drie keer niet eens in de selectie zat.

"Dan heb je twee keuzes", citeert HLN de middenvelder. "Je kan je hoofd laten hangen of je kan dubbel zo hard werken en tonen dat je erbij hoort. Ik heb voor de tweede optie gekozen."

Delorge ging naar eigen zeggen meermaals in gesprek met z'n coach, Rik De Mil. "Telkens open en eerlijk. Soms waren we het eens, soms niet. Maar ik wist dat mijn moment ging komen. En ik ben altijd blijven geloven in mijn kwaliteiten."

Volgens De Mil zelf zei hij pas vorige week voor het eerst tegen Delorge dat hij er klaar voor was. "De dag nadat hij een eerste keer op het veld stond, wilde hij al spelen. Dat toont de drive van die jongen aan. Maar hij had tijd nodig om fysiek terug top te zijn – zeker voor de intensiteit van play-off 1", klinkt het.

In aflevering 41 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de demonstratie van Club Brugge tegen Union, een moeilijke week voor RSC Anderlecht en KRC Genk en de selectie van de Rode Duivels. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.