Technisch directeur Benatia vertrekt alsnog bij Marseille

OFFICIEEL: Vermeeren ziet alsnog technisch directeur Benatia vertrekken bij L'OM

Praat mee!

Mehdi Benatia vertrekt alsnog bij Olympique Marseille. De technisch directeur stapte in februari al op, maar werd toen nog op andere gedachten gebracht. Nu gaan beide partijen definitief uit elkaar, kondigt de Ligue 1-club aan.

Het rommelt al het hele jaar in het Stade Vélodrome. Marseille is in sportief opzicht immers aan een belabberd seizoen bezig en door het mislopen van de Champions League verkeert de club in financieel zwaar weer. Door alle kritiek besloot Benatia in februari al op te stappen, maar toen overtuigde de clubleiding hem om door te gaan. Nu vindt de voormalig verdediger van Bayern München en Juventus het alsnog genoeg geweest.

Benatia treedt officieel per 18 mei uit dienst bij Marseille. Hij ging in 2023 aan de slag bij de Franse topclub, eerst als sportief adviseur en daarna als technisch directeur. "Ik wil Medhi persoonlijk complimenteren en bedanken. Hij stemde ermee in om het seizoen af ​​te maken en toonde volledige toewijding tijdens een veeleisende periode voor de club. Hij heeft blijk gegeven van een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en een oprechte betrokkenheid bij Olympique Marseille", reageert eigenaar Frank McCourt.

Het Marseille van onder meer Arthur Vermeeren moet zondag tijdens de laatste speelronde Europees voetbal zien veilig te stellen. Stade Rennes is de tegenstander.

In aflevering 40 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de overwinningen van Club Brugge en Union, de theaterwedstrijd tussen RSC Anderlecht en KAA Gent en haalt Dender of Lommel het? Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.