Photo News

De Mil pleit voor stabiliteit bij KAA Gent in de zomermercato: "Niet weer enorme verschuivingen"
Hoewel de Play-offs nog aan de gang zijn, wordt er stilaan al gekeken naar volgend seizoen. In een interview in Wigwam blikt KAA Gent-coach Rik De Mil al even vooruit. Hij pleit voor stabiliteit bij De Buffalo's komende zomer.
De Mil benadrukt dat stabiliteit absoluut nodig is voor KAA Gent om beter te worden en blikt daarbij terug naar de voorbije twee jaren. "KAA Gent heeft in die periode vier verschillende trainers gehad. Er zijn in die twee jaar hier meer dan 15 spelers vertrokken en meer dan 15 spelers gekomen. Dat is niet de basis van stabiliteit", aldus de coach.
Precies daarom heeft de club er de afgelopen wintermercato voor gekozen om enkele spelers te laten gaan, maar zelf niet gek te doen qua inkomende transfers. Ook komende zomer moet dat het plan worden. "Opnieuw pleit ik voor een zekere stabiliteit, niet weer een hoop vertrekkers en een hoop nieuwkomers. We hebben vier à vijf spelers nodig die het niveau hoger gaan leggen, waardoor we een volgende stap kunnen zetten in onze ambitie", zegt De Mil. "Geen mercato met weer enorme verschuivingen, wél stabiliteit en enkele belangrijke spelers erbij, dat is het doel."
Volgens hem hoort bij de stabiliteit ook een coach die aanblijft. "Ik denk dat dat een noodzaak is als je iets wil neerzetten. Buiten Westerlo ben ik in mijn clubs altijd iemand geweest die voor een project gaat. Ik heb tien jaar op Club Brugge gewerkt. En in Charleroi ben ik erin geslaagd om in bijna twee jaar iets heel moois neer te zetten, tot ieders tevredenheid. Ook bij KAA Gent wil ik graag op langere termijn werken."
In aflevering 39 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de reacties van Union over de wedstrijdleiding, de overwinning van Club Brugge tegen RSC Anderlecht en wie wil de Europe Play-Offs eigenlijk winnen? Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.




