RWDM Brussels blij met oordeel in dossier U23-clubs

RWDM Brussels haalt slag thuis in dossier rond U23-teams: 'Sportieve eerlijkheid'

54Reacties

RWDM Brussels heeft gereageerd op de beslissing van de Belgische Mededingingsautoriteit rond het quotum van U23-teams in de Belgische professionele competities. De Brusselaars zien daarin een bevestiging van hun standpunt in het dossier en kijken nu vooruit naar het komende seizoen.

De Brusselaars kregen vrijdag goed nieuws. Ze moeten (voorlopig) niet degraderen en mogen volgend seizoen starten in de Challenger Pro League. RWDM Brussels is dan ook blij met de uitspraak. 'De club ziet hierin een erkenning van de principes die zij sinds het begin van de lopende procedures heeft verdedigd, met name het respect voor sportieve eerlijkheid, gelijke behandeling tussen clubs en sportieve verdienste.'

Of de toekomst echt rooskleurig is voor RWDM Brussels valt nog af te wachten. Er zijn immers nog de nodige problemen in Brussel, maar de club blijft strijdvaardig. 'Wij blijven ons voortaan volledig focussen op de continuïteit van onze activiteiten, het afronden van het licentieproces en de voorbereiding op het komende seizoen, met de ambitie om verder te bouwen aan een solide en competitief project dat trouw blijft aan de identiteit van RWDM Brussels.'

Club NXT is momenteel het slachtoffer van dienst. De jonkies van Blauw-Zwart eindigde in de Challenger Pro League op de zestiende plaats en worden nu alsnog veroordeeld tot degradatie. Club Brugge gaat in beroep tegen de uitspraak van de Belgische Mededingingsautoriteit.

In aflevering 39 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de reacties van Union over de wedstrijdleiding, de overwinning van Club Brugge tegen RSC Anderlecht en wie wil de Europe Play-Offs eigenlijk winnen? Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.