PhotoNews

PhotoNews

CEO over Club als entertainmentbedrijf: “Winnen van Union SG is entertainment”

14Reacties

Bob Madou, de CEO van Club Brugge, wordt gevraagd naar Club Brugge als entertainmentbedrijf. Madou geeft aan dat Blauw-Zwart er alles aan doet om niet slechts 90 minuten aan vermaak aan te bieden aan de fans van Club Brugge.

“Fans willen Club Brugge meer beleven dan enkel die negentig minuten. Ze beleven hun club doorheen de hele week, en wij hebben de verantwoordelijkheid om ook dan bij hen te zijn. We doen dat via onze app, of via social media. We maken content die hen aanspreekt”, deelt Madou aan Het Laatste Nieuws.

Toch houdt Madou er niet van om Club Brugge als een entertainmentbedrijf af te schilderen. “Ik hou niet zo van het idee ‘entertainment om het entertainment’. Het is belangrijk, maar het is niet de hoofdzaak. Winnen van Union, dát is entertainment voor onze fans. Er is geen grotere verankering in de sport dan die tussen voetbalfans en hun ploeg”, aldus Madou.

Tot slot geeft Madou extra uitleg over de fan-beleving bij Club Brugge. “Je komt niet naar Club voor een ‘dagje uit’, je komt omdat je fan bent. We zijn het daarom aan hen verplicht er alles aan te doen om hun leven zo aangenaam mogelijk te maken als ze hun tijd bij ons willen doorbrengen”, besluit Madou.

Beluister de nieuwste aflevering van Tijd voor Voetbal waarin men het heeft over de toppers Club Brugge – Union en RSC Anderlecht – Standard, is er lof voor een sterke Hendrik Van Crombrugge bij Genk en ziet men Antwerp blijven sukkelen. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.