
OFFICIEEL: Ajax laat Huntelaar aan gezondheid werken en neemt definitief afscheid
Klaas Jan Huntelaar en Ajax hebben in onderling overleg besloten de samenwerking te beëindigen. Dat melden de Amsterdammers op de clubkanalen. De oud-spits keerde in 2022 terug naar de Johan Cruijff Arena om zich te ontfermen over het transferbeleid, maar legde eind 2023 zijn werkzaamheden neer. Huntelaar kampte met een burn-out.
Het contract van Huntelaar, dat nog tot medio 2026 doorliep, wordt beëindigd. "Klaas Jan is een echte Ajacied, het zou mooi zijn als hij op enig moment weer bij onze club kan terugkeren", reageert technisch directeur Alex Kroes. "Maar zijn gezondheid staat voorop. Wij bedanken hem voor de werkzaamheden die hij hier heeft verricht en wensen hem sterkte en succes met zijn verdere herstel."
Huntelaar kreeg bij Ajax de opdracht toenmalig technisch directeur Gerry Hamstra te ondersteunen. Hamstra vertrok in 2023 en vervult inmiddels een technische functie bij PEC Zwolle. Sven Mislintat destijds nam zijn plaats in bij Ajax, waardoor Huntelaar al gauw minder te zeggen had over het transferbeleid in Amsterdam. Zijn contract werd medio 2023 nog wel verlengd.
Nadat Huntelaar in oktober 2023 zijn werkzaamheden staakte door een burn-out, bleef het lang stil rondom de oud-spits. Nu, zo'n anderhalf jaar later, neemt Ajax afscheid van de spits die 257 wedstrijden in het rood-wit van de Amsterdamse club speelde.
Beluister de nieuwste aflevering van Tijd voor Voetbal waarin men het heeft over de sterke prestaties van Ardon Jashari bij Club Brugge, de zware kritiek op David Hubert bij RSC Anderlecht en merkt men een opvallende Dender-uitblinker op tegen KRC Genk. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.
Ontvang op je smartphone gratis als eerste het grote voetbalnieuws. Hoe? Volg het kanaal van VoetbalPrimeur.be op WhatsApp via deze link.




