Rode Duivels-hype maakt supermarkten schatrijk...en heel creatief

Rode Duivels-hype maakt supermarkten schatrijk...en heel creatief

05-05-2016 14:41

In de aanloop naar het EK komt de Rode Duivels-hype weer op gang, en daar wil iedereen natuurlijk munt uit slaan. Het Nieuwsblad sprak erover met Jos Verschueren, directeur Sportmanagement aan de VUB.

Tijdens het WK in Brazilië kwamen er al buitengewoon veel nieuwe producten op de markt, maar de verwachtingen voor het EK zijn nog hoger. "Ik heb nog nooit zo'n marketingoffensief gezien rond de Rode Duivels. Voor het WK in Brazilië was het al enorm. En wie toen nog de kat uit de boom heeft gekeken, wil nu óók een graantje meepikken. Bijna alle grote merken brengen nu producten uit die aan het EK en de Rode Duivels gelinkt zijn."

Niet iedereen kan natuurlijk een officiële sponsor zijn van de Duivels, maar dat hoeft ook niet. "Wie een sponsorcontract heeft met de voetbalbond, doet dat officieel. De andere zijn daar een beetje creatief in: de voetbalbond beschikt over de merkenrechten op onder meer de drietand. Maar ik heb al Napoleon-snoepjes gezien in een zakje met een...viertand. Iedereen zoekt daar een beetje de grens op."